3. Pojmenování (název) životní situace
4. Základní informace k životní situaci
Zvláštní užívání komunikací je pojem vyplývající ze zákona č.13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Tímto pojmem je míněno jakékoliv užívání komunikace než je obecné a je blíže specifikováno v § 25 výše uvedeného zákona. Pro naše potřeby je tím míněno umisťování reklamních zařízení, stavebních zařízení, provádění stavebních prací, zřizování vyhrazeného parkování, zřizování a provoz prodejních stánků, pořádání sportovních, kulturních a podobných akcí, pokud by jimi mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost podává ten, v jehož zájmu je zvláštní užívání komunikací. Rozhodnutí je vydáváno na zhotovitele akce, případně uživatele či provozovatele zařízení.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Předchozí souhlas vlastníka pozemní komunikace a může-li zvláštní užívání komunikace ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu, souhlas příslušného orgánu Policie ČR.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti u příslušného silničního správního úřadu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městské části Praha 17
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Pro vydání rozhodnutí o zvláštním užívání komunikací je nutno doložit přesné určení místa, účelu a doby zvláštního užívání a způsobu jeho realizace (druh stavebních prací, způsob prodeje a v jakém zařízení, rozsah akce apod.). Dále je nutno uvést jméno a příjmení toho, kdo má za průběh zvláštního užívání zodpovídat, jeho datum narození a adresu, u právnických osob jejich obchodní jméno, sídlo a IČ. Pokud je zvláštním užíváním vyvolána změna, či potřeba dopravního značení, je nutno dodat situaci s jeho návrhem.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formuláře nejsou nutné z hlediska zohlednění podkladů, které jsou pro vydání rozhodnutí potřebné (viz výše), je možné o toto rozhodnutí požádat bez příslušného formuláře.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky se odvíjejí od délky zvláštního užívání komunikací s tím, že při době trvání do 10 dnů je poplatek 100,- Kč, nad 10 dnů do 6 měsíců 500,- Kč a od 6 měsíců do 1 roku 1000,- Kč. U invalidních parkovišť je vydání rozhodnutí bez poplatku. Poplatek se hradí při osobním předání rozhodnutí na našem oddělení.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, je lhůta pro vyřízení žádosti 30 až 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Vlastník dotčené komunikace a Policie ČR, může-li zvláštní užívání komunikace ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Plnění podmínek rozhodnutí povolující zvláštní užívání komunikací.