1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
4. Základní informace k životní situaci
Změny v nájemní smlouvě se provádějí v případech:
1) sňatku - společný nájem
2) zániku společného nájmu z důvodu rozvodu
3) zániku společného nájmu z důvodu opuštění společné domácnosti nebo úmrtí
4) přechodu nájmu bytu po úmrtí nájemce bytu
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Nájemce bytu, při přechodu nájmu bytu - osoba spolubydlící v bytě
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Je nutné prokazatelně doložit změny rodinného stavu nebo úmrtí jednoho z nájemců
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
podáním žádosti v podatelně Úřadu městské části Prahy 17 nebo přímo na Odboru správy obecního majetku
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor správy obecního majetku na Úřadu městské části Prahy 17
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Michaela Novozámská
č. dveří 213, 1. patro
Úřední dny:
pondělí 8,00 - 12,00 a 13,00 - 17,30
Středa 8,00 - 12,00 a 13,00 - 17,30
pátek 7,30 - 11,00
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Vždy je nutné předložit dekret na byt a nájemní smlouvu, dále v případě:
1) sňatku - oddací list
2) rozvodu - pravomocný rozsudek OS o rozvodu manželství a dále prohlášení manželů o dalším užívání bytu a stanovení výlučného nájemce bytu (podpisy musí být úředně ověřeny)
3) opuštění domácnosti - prohlášení o opuštění společné domácnosti (pravomocný rozsudek soudu, úmrtní list apod.)
4) úmrtí - úmrtní list
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
"Žádost o změnu v nájemní smlouvě - výlučný nájemce bytu"
"Žádost o přechod nájmu k bytu po úmrtí nájemce"
K dispozici v podatelně Úřadu nebo na internetových stránkách
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
za vyřízení žádosti se neplatí žádné poplatky
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
lhůty nejsou stanoveny právními předpisy
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
nejsou další účastníci
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
po vyřízení žádosti bude žadatel písemně vyrozuměn a poté se dostaví na správcovskou firmu OPTIMIS k uzavření dodatku platné smlouvy o nájmu bytu
16. Elektronická služba, kterou lze využít
vzhkledem k charakteru žádosti a nutnosti doložení některých právních skutečností je použití elektronické služby komplikované
obecně lze použít podání na "podatelna@praha17.cz"
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
18. Jaké jsou související předpisy
nejsou
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
proti případnému zamítnutí žádosti se lze odvolat a požádat o znovuprojednání na Radě MČ Prahy 17
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
sankce nejsou
v případě nedostatečného doložení skutečností nebo předložení nesprávných údajů bude žádost zamítnuta
21. Nejčastější dotazy
- - -
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
informace lze také čerpat na webových stránkách Úřadu MČ Prahy 17 v sekci "Bytová politika"
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
viz také Žádost o nájem bytu!