PŘÍTOMNI: ČLENOVÉ KOMISE
Ing. arch. Michal Štěpař, Ing. Lubomír Lampert, Martin Marek, Jiří Masopust, Ing. Pavel Franěk, Vladimír Slíž
DALŠÍ ÚČASTNÍCI JEDNÁNÍ:
Miroslav Bartoš, předseda Kontrolního výboru ZMČ
Ing. Miloslav Tlustý, tajemník komise
OMLUVENI:
(Prezenční listina je archivována u tajemníka komise)
KOMISE PROJEDNALA
Prvním bodem jednání byla žádost architektonického atelieru Hlaváček a partner s.r.o. zastoupeného na základě plné moci Ing. Janem Škůrkem o stanovisko k projektové dokumentaci pro územní řízení na stavbu nazvanou „Bytové domy Řepy – rekonstrukce stávajícího hotelu a ubytovny na bytové domy“.
Projektová dokumentace k územnímu řízení řeší obytný soubor v souvislosti s přestavbou hotelu a ubytovny v souběhu ulic Mrkvičkova, Plzeňská na pozemcích č.parc. 1487/1, 1487/2 a dalších v k.ú. Řepy. Z předložené PD je patrné, že obytný soubor tvoří 4 samostatné provozuschopné objekty se 100 % využitím pro funkci bydlení. Hmota všech domů je propojena prostorem podzemních garáží, jehož střecha se nachází v úrovni přízemí všech objektů. Byty v úrovni přízemí disponují soukromými předzahrádkami. Návrh počítá víceméně se zachováním stávající hmoty, dva objekty budou navýšeny o 1 ustupující podlaží. Vzhled objektů bude doplněn novými balkóny a materiály, které změní současnou formu areálu. Obytný soubor bude obsahovat celkem 153 bytových jednotek různých velikostních kategorií.
Dle územního plánu sídelního útvaru hl.m. Prahy (ÚP SÚ HMP), schváleného usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č. 10/05 dne 9.9.1999, který nabyl účinnosti 1.1.2000, ve znění pozdějších změn a úprav je předmětná lokalita v k.ú. Řepy součástí zastavitelného území s funkčním využitím „polyfunkční území – všeobecně smíšené (SV)“ sloužící pro umístění polyfunkčních staveb nebo kombinaci monofunkčních staveb pro bydlení, obchod, administrativu, kulturu, veřejné vybavení, sport a služby všeho druhu, kde žádná z funkcí nepřesáhne 60 % celkové kapacity území vymezeného danou funkcí. Kód míry využití území není územním plánem stanoven.
Komise se jednomyslně shodla z důvodu poměrně rozsáhlé předložené projektové dokumentace tento bod jednání přerušit za účelem důkladného prostudování PD pro vyjasnění podmínek, za kterých by bylo případně možné se stavbou souhlasit.
Dalším bodem jednání byla žádost společnosti Letiště Praha a.s. zastoupené na základě plné moci společností Metroprojekt Praha a.s. o stanovisko k projektové dokumentaci pro územní řízení stavby „Paralelní RWY 06R/24L o délce 3100 m, letiště Praha/Ruzyně“. Stavba se fyzicky nachází na území MČ Praha 6 a Středočeského kraje, nicméně území naší MČ je dotčeno „vzdušným koridorem“. Zastupitelstvo MČ Praha 17 souhlasilo s dokumentací posudku dle zákona č. 100/2001, o posuzování vlivů na životní prostředí (proces EIA) usnesením č. 5.9 ze dne 22.6.2011. Komise vyslovila s předloženou dokumentací k územnímu řízení jednomyslně souhlas.
Závěrem předseda komise poděkoval přítomným za účast a ukončil jednání.
Vyhotovil: Ing. Miloslav Tlustý, tajemník komise
Schválil: Ing. arch. Michal Štěpař, předseda komise
Stanovisko místostarosty Martina Marka
Vážení kolegové komise ÚR,
dovoluji si Vám sdělit mé stanovisko jako člena komise a zároveň zástupce starostky, který má územní rozvoj ve své gesci.
Dle předloženého záměru se jedná o zcela zásadní bytovou výstavbu, byť jde částečně o transformaci stávajících nemovitostí.
Lokalita Mrkvičkova není v žádném případě dopravně připravena, aby zvládla v době výstavby staveništní dopravu vedenou ulicí Šímová.
V žádném případě není po dobu výstavby zajištěna ochrana obyvatel bydlících zejména v domě 1043-1044. Zamýšlených 153 BJ může generovat stejný počet dětí, které by bylo nutné umístit do MŠ a ZŠ, zejména MŠ touto kapacitou v žádném případě nedisponují a toto břemeno by zůstalo na straně MČ.
Z mého pohledu asi nejzásadnější problém spatřuji v řešení dopravy v klidu.
Navržená parkovací stání uvnitř samotného bytového komplexu zajišťují reálnou poptávku maximálně z 60%. V současné době MČ připravuje realizaci parkoviště pro 104 vozidel v bezprostřední blízkosti hotelu, které by mělo vyřešit fatální nedostatek parkovacích míst v této lokalitě. Jen připomenu, že pozemek koupila MČ od ministerstva obrany za 22 mil. Kč a dalších přibližně 10 mil samotná výstavba. Pokud by se tento developerský záměr uskutečnil, deficit parkování by se zcela jistě oproti stávajícímu zoufalému stavu navýšil a vynaložená investice přesahující 30 mil Kč by byla zmařena. Stejně tak tomu je u návštěvnických míst.
Případnou výstavbou BD Mrkvičkova se 153 byty by v každém případě došlo k výraznému zhoršení životních podmínek stávajících obyvatel v předmětné lokalitě.
Z těchto důvodů nesouhlasím s předloženým materiálem a stejně tak nesouhlasím s výjimečnou přípustností stavby 100% pouze pro trvalé bydlení.