Odbor živnostenský

Úřad městské části Praha 17
Žalanského 291/12b
163 02 Praha 6 - Řepy

Odbor živnostenský

sídlo: Španielova 1280, 3.patro
tel: 234 683 111

Vedoucí odboru

JUDr. Irena Žeberová
kancelář: 311
tel: 234 683 273
e-mail: irena.zeberova@praha17.cz

Vedoucí kontrolního oddělení: Taňa Pilařová

Popis odboru

Odbor zajišťuje výkon státní správy v přenesené působnosti na úseku živnostenského podnikání v rozsahu stanoveném zákonem o živnostenských úřadech a ve smyslu zákona o živnostenském podnikání, zejména:
  • přijímá ohlášení živnosti, žádosti o koncesi, včetně jejich změn a zrušení, případně vyrozumění o přerušení činnosti;
  • vede živnostenský rejstřík a vydává výpisy z živnostenského rejstříku;
  • provádí kontrolu dodržování živnostenského zákona, zákona na ochranu spotřebitele a zákona o spotřebních daních v rozsahu pověření;
  • ukládá pokuty za porušení živnostenského zákona, za porušení vybraných ustanovení zákona na ochranu spotřebitele a zákona o spotřebních daních;
  • zajišťuje vyřizování stížností a podnětů občanů náležejících do působnosti odboru;
  • vydává osvědčení o zápisu do evidence zemědělského podnikatele.

Úřední hodiny

Pondělí: 8.00-12.00 hod., 13.00-17.30 hod.
Středa:  8.00-12.00 hod., 13.00-17.30 hod.
Pátek: 7.30-11.00 hod.

Zprávy pro podnikatele

Informace pro podnikatele

Nový zákon o veřejných dražbách

Dne 1. 1. 2025 nabývá účinnosti zákon č. 250/2023 Sb., o veřejných dražbách, který zrušuje mimo jiné zákon č. 26/2000 Sb., 
o veřejných dražbách. Dne 1. 1. 2025 dále nabývá účinnosti zákon č. 251/2023 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti
s přijetím zákona o veřejných dražbách (dále jen „zákon č. 251/2023 Sb.“), jenž mění mimo jiné i živnostenský zákon (zákon
č. 455/1991 Sb.).

Vytvořeno: 3.1.2025

Změna obsahových náplních jednotlivých živností

Dne 1. ledna 2025 nabývá účinnosti nařízení vlády č. 458/2024, kterým se mění nařízení vlády č. 278/2008 Sb., o obsahových náplních jednotlivých živností, ve znění pozdějších předpisů.

Stávající právní úprava nařízení vlády se tímto přizpůsobuje změnám, které byly v uplynulém období provedeny novelizacemi živnostenského zákona a jiných právních předpisů, které s živnostenským podnikáním souvisejí.

Vytvořeno: 3.1.2025

Důležité upozornění pro nově vzniklé právnické osoby

Živnostenský úřad upozorňuje nově vzniklé právnické osoby, které hodlají provozovat živnost, ve smyslu zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, na povinnost řádného ohlášení této živnosti živnostenskému úřadu/příp. na povinnost podání žádosti o vydání koncese. V opačném případě se vystavujete sankci za neoprávněné podnikání. Samotný zápis v Obchodním rejstříku neopravňuje k provozování živností podle živnostenského zákona.

Vytvořeno: 23.12.2024

Zálohy OSVČ pro rok 2025

Zálohy na platby pojistného zdravotní pojišťovně pro rok 2025 činí 3.143,- Kč.

Záloha se musí platit v daném měsíci zahájení podnikání.

Zálohy na platby pojistného SSZ OSVČ pro rok 2025 činí 4.759,- Kč.

Záloha se musí platit v daném měsíci zahájení podnikání.

Vytvořeno: 23.12.2024

Živnostenský odpad

Vážení podnikatelé,
v souvislosti s platnými právními předpisy si Vám touto cestou dovolujeme připomenout povinnost třídit podnikatelský odpad a neodhazovat jej do veřejných stanovišť.

Velká většina z Vás nakládá se svým odpadem správně, čímž pomáháte šetřit pražské životní prostředí i prostředky Pražanů. Vyzýváme Vás ostatní, abyste se přidali – pomůžete tím městu, a zároveň se vyhnete zbytečným pokutám.

Ideálním řešením je mít vlastní nádoby jak na směsný, tak tříděný odpad. Pro ty z Vás, kteří odpadu produkujete málo, poskytuje Praha novou službu Virtuální nádoby.

Vytvořeno: 23.4.2024

Zálohy OSVČ pro rok 2024

Zálohy na platby pojistného zdravotní pojišťovně pro rok 2024 činí 2 968,- Kč.
Zálohy na platby pojistného OSVČ pro rok 2024 činí 3 852,- Kč.
Zálohy na paušální daň pro rok 2024 činí 7 498,- Kč.

Vytvořeno: 3.1.2024

Informace o podání daňového přiznání elektronicky v souvislosti se zřízením datové schránky ze zákona v roce 2023

Povinnost podat daňové přiznání elektronicky v souvislosti se zřízením datové schránky ze zákona v roce 2023

Od 1. 1. 2023 došlo k významnému rozšíření okruhu osob, kterým byla ze zákona zřízena datová schránka. Tento krok má zásadní dopady v oblasti doručování ze strany orgánů veřejné moci této skupině osob.

V některých případech může být se zpřístupněním datové schránky spojena také povinnost příslušné osoby podat formulářové podání, tedy typicky daňové přiznání, výhradně elektronicky.

Vytvořeno: 23.3.2023

Informace o kontrolách

Informace o kontrolách

Informace o kontrolách za rok 2024

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za rok 2024

Vytvořeno: 8.1.2025

Informace o kontrolách za 2. pololetí 2024

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za 2. pololetí 2024

Vytvořeno: 8.1.2025

Informace o kontrolách za 1. pololetí 2024

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za 1. pololetí 2024

Vytvořeno: 3.7.2024

Informace o kontrolách za rok 2023

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za rok 2023

Vytvořeno: 3.1.2024

Informace o kontrolách za 2. pololetí 2023

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za 2. pololetí 2023

Vytvořeno: 3.1.2024

Informace o kontrolách za 1. pololetí 2023

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za 1. pololetí 2023

Vytvořeno: 19.7.2023

Informace o kontrolách za rok 2022

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za rok 2022

Vytvořeno: 6.1.2023

Informace o kontrolách za 2. pololetí 2022

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za 2. pololetí 2022

Vytvořeno: 6.1.2023

Informace o kontrolách za 1. pololetí 2022

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za 1. pololetí 2022

Vytvořeno: 23.11.2022

Informace o kontrolách

Informace

Městská část Praha 17, Úřad městské části, Odbor živnostenský informuje v souladu s § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), o výsledcích kontrol provedených za rok 2021

Vytvořeno: 6.1.2022