8. jednání Poradního sboru

Orgán
Poradní sbor
Číslo jednání
8
Datum jednání
Volební období
2014-2018
Zápis

Přítomni za MČ Praha 17:
starostka Mgr. Jitka Synková, tajemník úřadu Ing. Lubomír Němejc, zástupce starostky Martin Marek, zástupce starostky Jaroslav Hájek, zástupce starostky Jiří Masopust, vedoucí OŽPD RNDr. Milan Svítek,  Ing. Jaroslava Šimonová – radní a zastupitelka, Bc. Jaroslav Červený – moderátor diskuse
Přítomni za Poradní sbor:
Ing. arch. Martin Chudíček, Martin Kubeš, Jiří Radina, Ing. Ingrid Růžičková, Zdeněk Blahovec
- viz prezenční listina

Mgr. Synková
- zahájila zasedání Poradního sboru a zároveň konstatovala, že se bohužel 6  členů Poradního sboru nedostavilo, z nichž se 5 omluvilo.  
- informovala přítomné, že za chvíli začne avizovaná prezentace Domu s pečovatelskou službou (dále jen „DPS“) s následnou diskuzí
- předala slovo Ing. Šimonové

Ing. Šimonová
- zahájila prezentaci DPS (promítání za pomoci projektoru), včetně historie, úvah, charakteristiky stavby
- informovala mimo jiné, že celková podrobná prezentace proběhla již 8.10.2015 v Kulturním centru Průhon za velkého zájmu občanů
 - dále shrnula, že ve věci jednání o výstavbě DPS se diskutovalo již dlouho, ale překážkou byly buď finanční prostředky nebo pozemek.  Z uskutečněné dotazníkové akce vyplynuly pro výstavbu DPS dva základní poznatky. Zaprvé: 50 % občanů si přálo, aby v Řepích existovalo nějaké zařízení pro starší občany, ale zároveň, to zadruhé: aby starší občané byli co nejdéle doma. Poté následovala studie proveditelnosti a zadání vypracování projektu.
 - sdělila přítomným, že DPS není samo o sobě zařízení soc. služeb, jsou to byty zvláštního určení, kde obec určuje podmínky pro získání tohoto bytu, byty jsou dále ve vlastnictví obce na základě nájemních smluv, které jsou uzavřeny s nájemcem
- pečovatelská služba funguje na základě písemné dohody poskytovatele a uživatele
- výběr bude provádět odborná komise.
- DPS bude určen především pro seniory, pro občany řep, kde jejich zdraví nevyžaduje stálou ústavní péči, jako je např. nemocnice.
- cena-výše nájemného stanovuje obec řádně dle norem
- bude zde probíhat úhrada za poskytování dalších sociálních služeb – toto bude odvozeno od cen poskytovatele, tak aby si služby mohl dovolit každý, např. pečovatelská služba, odlehčovací služba – pobytová služba, která je určena pro přechodný pobyt. Tato konkrétní lůžka jsou určena pro lidi, kteří se pouze přechodně dostanou do takového zdravotního stavu, kdy je potřeba překonat určité potíže, např. po pobytu v nemocnici, dále je počítáno s multifunkčním sálem, čítárnou, kavárnou, kadeřníkem, masážemi a dalšími službami
- informovala přítomné ohledně výstavby, a pokud vše půjde dle plánu, tak na podzim bude podána žádost o stavební povolení.
- popsala jednotlivé typy bytů, byty budou bezbariérové stejně jako chodby. Nábytek si přinese každý obyvatel sám, bude zde jen základní vybavení. Všechny byty by měly být odsluněny. Atmosféra DPS by měla být světlá, tudíž optimistická. Zároveň celá stavba bude navazovat na charakter sídliště, komplex nebude vyšší než klášter sv. Rodiny

Mgr. Synková poděkovala ing. Šimonové za prezentaci a otevřela diskusi:

p. Radina
– dotazuje se a sděluje, že předával písemně ing. Šimonové dotaz, co se stane po odchodu/ úmrtí klienta s jeho nábytkem, který nikdo (např. jeho rodina) nebude chtít, co bude s nábytkem?  nebo může hrozit nebezpečí nehygienického nábytku?

Mgr. Synková
 – senioři jsou zvyklí na svůj vlastní nábytek, nebudeme přikazovat, co budou používat a co ne, svoje kousky nábytku si přinesou, křeslo, postel apod. Nechceme vybavovat byty jednotně. Po ukončení pobytu/ vystěhování bude např. na rodině, aby vše vyklidili.

Ing. Šimonová
 – toto může být ošetřeno ve smlouvě, jinak nelze předepisovat, co si nájemníci mohou a nemohou přivézt.
Mgr. Synková
-  určitě bude ošetřeno ve smlouvě, tak jak máme v normálních nájemních smlouvách

Ing. Němejc
 – toto je stejné případné a neočekávané „riziko“ jako u všech jiných domů i když je DPS dům speciální

Ing. Šimonová
 – někdy nastane situace, že už postel daného nájemníka nemusí stačit, ale můžeme např. polohovací postel zapůjčit, s tím bude počítáno

Ing. Růžičková
– okolní zeleň a zeleň, která se nachází přímo na místě, zůstane tam něco ze stávající zeleně?

Mgr. Synková
- projekt se zatím zpracovává

Ing. Růžičková
– bude DPS klimatizovaná? Jak je zajištěno odvětrávání?

Ing. Šimonová
 – ve společných prostorách ano, u jednotlivých bytů, bude zjišťovat a informaci podá dodatečně

Doplnění od ing. Šimonové ke klimatizaci v DPS (po skončení jednání)-
V projektu Domu s pečovatelskou službou v Řepích se počítá s klimatizací pouze ve společných prostorách a pracovních provozech, nikoliv v bytových jednotkách. Důvodem je kromě finančních nákladů také problematický vliv klimatizace na zdraví. Lidé, kteří jsou dlouho vystaveni vlivu klimatizace, mívají velmi často zdravotní problémy a zde se jedná o byty pro seniory.

Ing. Růžičková
– bude řešena spotřeba energie nějak např. solární energie apod.

Ing. Šimonová
 – plynová kotelna bude

p. Masopust
 – komfort větrání bude zajištěn

Ing. Růžičková
– fyzioterapeut bude jen pro klienty nebo i pro jiné? (veřejnost)

Ing. Šimonová
– ne, bude pro všechny

Ing. Růžičková
 – dotaz na případné čerpání peněz na tento projekt z evr. dotací – konkrétní program

p. Masopust – jde indikátory ke konkrétní výzvě, indikátory pro naši MČ zatím nejsou nepřijatelné, musí zde být platné stavební povolení, což zatím není, momentálně tato výzva pro naši DPS není uchopitelná

p. Kubeš
– v rámci komise k DOPS jsme se tím zabývali (zelení), stromy na jedné straně nebudou a na druhé možná také ne

Mgr. Synková
 – co se týká výzev, tak vše pečlivě hlídáme, p. místostarosta Masopust toto má v gesci, jestli bude vypsaná výzva, kde to bude možné uskutečnit, tak to samozřejmě uděláme, snažíme se přesvědčit MHMP, ale zatím nemáme stavební povolení

Mgr. Synková a dále p. Marek
- informovali přítomné o PHS Slánská – proběhlo Setkání s občany, měření proběhlo, dělaly se simulace, stěna je nutnost, měření bez stěn neprošlo (70 dB přes den, v noci 60 dB)

Mgr. Synková
 – zvažovaly se vzrostlé stromy, které ale nesplňovaly limity

p. Marek
– sdělil, že radar začne fungovat již na polovině louky, aby se provoz co nejvíc a nejdřív zpomalil

Mgr. Synková
 – dotaz z minula: byty prodej – sleva 5 %? - toto nejde, zásady pro prodej jsou schváleny, nebudeme je měnit nebo porušovat, nebudeme mezičlánkem pro překupníky

Mgr. Synková
 – dotaz z minula: – kanalizace Augustova?

p. Marek
 – odpovídá: proběhlo jednání ze začátku roku zde na ÚMČ, nakonec z toho sešlo, nic se nekoná, zkusím prověřit, proč se nehýbe dál

Mgr. Synková – dotaz z minula:  bude jarní úklid na webu?

RNDr. Svítek
 – odpovídá přítomným, že pokud bude jarní úklid probíhat, tak na webu bude uveřejněno

Mgr. Synková
 – dotaz z minula – samolepky Hnutí pro Prahu – toto je dotaz na Eltodo, zatím nemáme odpověď

p. Blahovec
 – předminule se zde hovořilo o prostoru před radnicí (louka před Úřadem), je v tomto ohledu něco nového?

p. Hájek
– nic nového, zatím se nic neděje

Mgr. Synková
 – máme v plánu zde vybudovat park

p. Blahovec
 – obdržel strategický plán od p. místostarosty Masopusta a dotazuje se: bude tam také řešení biologického odpadu?, např. větve?

p. Marek
– informoval, že stromy se stříhají v době vegetačního klidu, biologické odpady se řeší z pohledu MHMP tzn., že Magistrát přistaví kontejner na biologický odpad. Bioodpad by měl být v přiměřené míře ne velkoobjem. Možná bude vystavěn sběrný dvůr, jednali jsme s PS, uvidíme, jak to dopadne

Ing. Arch. Chudíček
 – dotaz: jak se mohou občané zapojit do strategického plánu (dotaz od řepského občana)

p. Masopust
 – sdělil, že na tento dotaz již písemně dotyčnému odpovídal

p. Masopust
- dále informoval přítomné, že jsme dávali připomínky ke strategickému plánu, zapojili jsme se také aktivně, na Zastupitelstvu jsme schválili vstupní zprávu strategického plánu, zde je popsán systém jakým směrem se chceme ubírat

ing. Arch. Chudíček
– dotazuje se, zda MČ Řepy toto zpracovávají sami za sebe, bez IPR?

p. Masopust
– ano je to tak

ing. Arch. Chudíček
– dotaz: byli jste na prezentaci na IPR?

p. Masopust
– ano, byli, ne se vším jsem srozuměn, vše je o penězích, máme na tvorbu strategického plánu podánu žádost o dotaci

Ing. Růžičková
 – když byste úspěšní nebyli, budete ho dál realizovat?

p. Masopust
 – ano, i tak, máme na to vyčleněny peníze, dotace nám pomůže k lepšímu zpracování plánu

Ing. Arch. Chudíček
 – dotazuje se za řepského občana – může mít člen Poradního sboru možnost publikovat svůj názor např. v ?

Mgr. Synková
 – informuje, že zápisy jsou zveřejňovány na webu, není nutné toto přenášet do časopisu, mmj., teď bude mít p. Pokorný (dotazovatel) v časopise celou stránku

p. Masopust
– vysvětluje, jak funguje Poradní sbor - je to diskuse, která není předem připravená, nechceme politikaření, chceme řešit obyčejné věci

Ing. Růžičková
 – souhlasí a vysvětluje, že např. DPS – klimatizace, jako jednotlivec nemáme takový účinek, chtěla by se domlouvat dopředu s ostatními členy

Mgr. Synková
 – sdělila přítomným, že členové Poradního sboru by měli řešit problémy ze svého volebního okrsku a ne se domlouvat na nějaké společné strategii mezi sebou, toto by neměl být účel jednání Poradního sboru
- dále také vysvětlila Ing. Růžičkové, že členové Poradního sboru mezi sebou mohou normálně komunikovat např. elektronickou formou – jejich e-mailové adresy jsou veřejné.

Ing. Šimonová
 – k DPS - informovala, že se na klimatizaci zeptá, není to jednoduché z hlediska starších lidí, mohly by se takto např. šířit nemoci – viz doplnění výše kurzívou

Mgr. Synková
– sdělila přítomným, že toto architekti musí vědět, jistě to zvažovali

p. Marek
 – jsou možné např. předokenní žaluzie

Ing. Růžičková
 – omlouvá se z jednání, musí odejít

p. Radina
 – je prezentace DPS na webu?

Ing. Šimonová
 – zeptáme se ing. Lejska (zpracovatele prezentace), zda můžeme prezentaci použít k uveřejnění

Ing. Arch. Chudíček
 – dotaz na hřiště v Mrkvičkově ul? a používání hřiště hotelovými hosty mimo provozní dobu a s tím spojený hluk

p. Marek
– hoteloví hosté ruší noční klid, musí se volat 156, ne psát na úřad, v současnosti řešíme schůzku s majitelem hotelu, kde se domluví pravidla, zvažuje se také oplocení

Mgr. Synková se loučí s přítomnými a oznamuje, že musí odejít na další jednání, děkuje všem za účast.

p. Masopust
– čte korespondenci s dotazovatelem p. Pokorným

Ing. Arch. Chudíček
– děkuje za vysvětlení


Jednání začalo: 17:00 h
Jednání ukončeno: 18:49 h
zapsala: R. Khollová