2. zasedání Komise kultury a vzdělávání

Orgán
Komise pro kulturu a vzdělávání
Číslo jednání
2
Datum jednání
Volební období
2018-2022
Zápis

Přítomni:
Josef Dirbák, JUDr. Věra Havlíčková, Mgr. Alena Kopejtková, Mgr. Miroslav Šoukal, Mgr. Petr Gruber, Bc. Ivana Rousková
(Prezenční listina je k dispozici u tajemníka komise Mgr. N. Zemanové)

Omluveni:
Ing. Olga Ryšavá

Hosté:
zástupce organizací a spolků podílejících se na kulturním životě Řep, místostarosta Martin Marek, místostarosta Jaroslav Bíro, místostarosta Ing. arch. Michal Štěpař

Program:

  1. Volba ověřovatele zápisu
  2. Představení členů komise zástupcům spolků a organizací
  3. Představení jednotlivých zástupců spolků a organizací
  4. Projednání hlavních témat:
    • podpora spolků za strany MČ Praha 17
    • organizace jejich činnosti a akcí (problémy, úspěchy, motivace)
    • financování jejich činnosti (granty, dotace, sponzoři, partneři)
    • seznámení s aktivitami a plány jednotlivých spolků, organizací pro roky 2019, 2020
    • propagace akcí
    • spolupráce, koordinace akcí

Průběh jednání:

1. Předseda komise pan Dirbák přivítal přítomné a navrhl ověřovatele zápisu Bc. Rouskovou. Návrh byl přijat. Předseda komise pak vysvětlil důvod pozvání pro zástupce organizací a spolků podílejících se na kulturním životě Řep. MČ Praha 17 podporuje aktivity vycházející od obyvatel Řep, ale komise by byla ráda, kdyby toto setkání pomohlo vzájemně se poznat, navázat kontakty mezi sebou, vzájemně podpořit aktivity, ale také dospět díky tomuto kroku ke koordinaci plánů spolků a organizací v nejbližším horizontu cca 2 let.

2. Členové komise se stručně představili z pohledu zastoupení za stranu a zájmu, který je oslovuje k práci v této komisi.

3. Předseda komise poděkoval všem přítomným za účast. Následně se obrátil na přítomné s oslovením zástupců organizací známých i nově založených. Zmínil mimo jiné, že nás čekají připomínky několika významných výročí, především pak příští rok uplyne 400 let od bitvy na Bílé hoře a bylo by vhodné si tuto událost připomenout. Různé aktivity jako uspořádání výstav, přednášek a například divadelního představení je potřeba začít připravovat již letos.

Zazněl návrh na uspořádání společného masopustu, masopustního průvodu v Řepích. Většina přítomných projevila zájem se na této akci spolupodílet s ohledem na jejich aktivity a věkové a společenské kategorie, na které se zaměřují. Byl vysloven názor, že právě spojenými silami by takováto akce mohla vzniknout. Pro jednotlivce nebo malý spolek je příliš náročná, ale výsledek by mohl být stejně zajímavý jako třeba průvod sv. Martina. Ten patří v Řepích k oblíbeným již tradičním akcím. Předseda uznal, že by se s navrženým nápadem mohlo do budoucna pracovat.

Požádal v této souvislosti přítomné o seznámení s činností, plány a potřebami spolku, který zastupují. 

Následně se postupně představili přítomní zástupci jednotlivých spolků a popsali svou činnost.

Paní Semerádová - Komunitní spolek Řepy

Paní Křížková - Junák

Paní Jedličková (Šikovné děti).

Paní Lucie Benešová se představila jako reprezentant připravovaného Dne sousedů na Bílé Hoře, jehož termín konání byl stanoven na 18. 5. 2019. Program bude vytvořen z vlastních zdrojů. Přispění do aktivit ze strany spolků je vítáno.

Paní Kaňoková – MC Řepík

Paní Malinkovičová - TJ Sokol Řepy

Paní Straková - Domov sv. Karla Boromejského

Paní Čermáková - CSZS -  Klub 17 pro děti od 6 do 18 let, senioři

Pan Vejvoda - DDM Prahy 6,

Paní Baumová - Společnost pro obnovu řepských tradic

Sestra Petra Pavlíčková – komunita Venio, klášter benediktinek v areálu poutního místa Panny Marie Vítězné

Paní Gutová - Klub dobré nálady

Pan Procházka - SK Petanque

Pan Dražil z Klubu přátel Lukova – Hnutí Brontosaurus

Pan Dirbák poděkoval všem účastníkům a navázal s myšlenkou vytvořit skrytý koordinační kalendář, který by umožnil dlouhodobé sladění. Také by mohl být využit společný seznam kontaktů. Byl také vznesen návrh, že by tento seznam mohl být umístěn na nově vytvářený web Městské části. O této myšlence hovořil i předseda - se souhlasem zástupců spolků by bylo možné tyto informace zveřejnit. Vyzval také všechny k účasti při tvorbě nového webu.

Dále informoval o vypsání grantů MČ Praha 17, které jsou právě aktuální a žádost je možné podat do 8. 3. 2019. Podklady a potřebné informace je možné nalézt na webu MČ Prahy 17. K tomuto bodu proběhla diskuse o možnostech využití grantů a o požadovaných dokladech.

Zástupci spolků projevili zájem o možnost představení v časopise.

Za redakční radu byla přítomna paní Sálusová (redaktorka Řepské 17). Ta konstatovala, že s většinou přítomných již spolupracovala. Uvítá informace o akcích, články, ale záleží i na termínu, protože časopis má daný rozsah. Neslibuje tedy zveřejnění 100%, protože každé číslo má danou kapacitu a někdy je nutné příspěvky zkrátit, aby alespoň základní informace zůstala. Všichni přítomní poděkovali prostřednictvím paní Sálusové redakční radě za příkladnou spolupráci, vstřícnost a podporu.

Pan předseda se zeptal, jak funguje zařazování akcí do kalendáře na webu MČ Praha 17.

Paní Sálusová vysvětlila, že v podstatě kopíruje rozsah informací z časopisu, na facebookových stránkách MČ Praha 17 stejně.

Závěrem pan předseda poděkoval přítomným za účast a konstatoval, že pokud budou úspěšné spolky a jejich akce, přispěje to jistě i k úspěšnosti a atraktivnosti celé městské části.

V Praze dne: 13. 2. 2019

Zapsala: Mgr. N. Zemanová

Schválil: J. Dirbák

Ověřila: Bc. Ivana Rousková

Stáhněte si Zápis z 2. zasedání Komise kultury a vzdělávání