Přítomni členové: Ing. Lenka Malinkovičová, předsedkyně (STAN PRO ŘEPY), Ing. Jaroslava Šimonová (KDU-ČSL + PLUS), Ing. Marek Francl (ANO 2011), Ing. David Števík (ODS) (4 členové)
Omluveni: Mgr. Bořek Černovský (ŘEPY SOBĚ)
Finanční výbor byl usnášeníschopný.
Dále byli jednání FV přítomní:
Starostka: Mgr. Kopejtková Alena (odchod 17:30 hod)
Člen rady: Mgr. Šoukal Miroslav, místostarosta městské části Praha 17
Zastupitelé: Ing. Arch. Štěpař Michal, zastupitel; Bc. Krejzar Jiří, zastupitel; Mgr. Monika Čermáková, zastupitelka
Hosté: p. Čermák, člen dozorčí rady SC Řepy
Tajemník výboru: Mgr. Václav Kůs
K zápisu je veden záznam o docházce.
Místo jednání: Úřad městské části Praha 17,
Žalanského 291/12 b, 163 00, Praha 6 – Řepy,
zasedací místnost
Průběh jednání:
Začátek jednání: 17:00 hodin
Konec jednání: 18:25 hodin
Všem členům finančního výboru byly dne 31. března 2025 společně s pozvánkou na jednání zaslány materiály k bodům nově navrženého programu č. 2 částečně (RO č. 1 až 4) a k bodu č. 6. Podklady k bodům nově navrženého programu č. 3, 4, 5 byly členům finančního výboru zasílány ihned, jakmile byly zveřejněny společně s pozvánkou na jednání Zastupitelstva dne 2. dubna 2025 na úřední desce MČ Praha 17.
Podklady k bodu č. 7 zaslala předsedkyně finančního výboru členům finančního výboru dne 4. dubna 2025.
Podklady k bodu 8 nebyly úředníky MČ Praha 17 poskytnuty vůbec.
Dne 7. dubna 2025 zaslala předsedkyně všem členům finančního výboru materiál k bodu č. 1 programu a připomínky k materiálu k bodu č. 4, týkajícího se rozdělení dotací.
Předsedkyně finančního výboru přivítala přítomné a zahájila jednání.
U úvodu jednání byl z důvodu časového požadavku paní starostky a stanovení priority podkladových materiálů pro jednání finančního výboru, navržen předsedkyní finančního výboru nový program jednání, se kterým byli členové finančního výboru seznámeni na místě a ke kterému nebyly vzneseny návrhy a připomínky. Nový program byl schválen.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdržel se 0
Schválený nový program jednání:
Ke schválení
1. Dům s pečovatelskou službou v Praze Řepích – Dodatek č. 6
2. Změny rozpočtu k 28. únoru 2025 (RO č. 2 až 5)
3. Změny rozpočtu k 31. březnu 2024 (RO č. 6 až č. 13)
4. Návrh na rozdělení dotací do oblasti sportu a tělovýchovy, využití volného času dětí, mládeže, seniorů a osob se zdravotním postižením a do oblasti kultury pro rok 2025
5. Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace Domovu Sv. Karla Boromejského na rok 2025
Na vědomí:
6. Žádost o účelovou investiční dotaci - Domov pro seniory - schváleno Radou MČ P17 dne 20. ledna 2025
7. Výroční zpráva za rok 2024
8. Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace DOT/82/03/003922/2025, materiál není dosud k dispozici,
9. Různé
Informace o provedené inventuře společnosti Zdravá sedmnáctka s.r.o. – SC Řepy ke dni 31. prosince 2024.
Ke schválení:
K bodu 1:
Starostka MČ P17 Mgr. Kopejtková informovala finanční výbor o změnách v materiálu (rozšíření víceprací) „Dům s pečovatelskou službou - Dodatek č. 6“ se kterými bude Zastupitelstvo seznámeno na jednání Zastupitelstva dne 9. dubna 2025:
- navýšení ceny díla o 1.645.049,75 Kč bez DPH,
- 622.322,72 Kč – optické kabely
- odůvodnění: v průběhu výstavby DPS bylo zjištěno, že CETIN již nepodporuje metalické vedení, na které měl být objekt DPS dle UR a SP napojen. Objekt musí být nově dle sdělení CETINU napojen na optický kabel,
- 85.268,64 Kč - výmalba
na základě požadavku investora došlo ke změně barevnosti výmalby chodeb, součást PD interiérové vybavení, - -306.162,40 Kč – bude následně nakoupeno pro kuchyni?
zrušena dodávka svítidel K1 a K2, dodávka svítidel bude součástí dodávky kuchyní, - 566.608 Kč – úprava základové spáry – v átriu a v šikmé části rampy nájezdu,
- 664.256,68 Kč – úprava základové spáry – parková stání, chodníky, komunikace pod panelovou cestou a stabilizace vápněním
- 13.755,41 Kč – doplnění sklepních kójí pro dva byty,
- celková cena díla: 366.041.120,42 Kč bez DPH
- původní cena díla: 323 232 323,37 Kč bez DPH
- celkové navýšení na základě šesti dodatků: 42.808.797,05 Kč bez DPH
Usnesení:
Finanční výbor Zastupitelstva městské části Praha 17:
a) projednal materiál „Dům s pečovatelskou službou - Dodatek č. 6“
b) bere na vědomí „Dům s pečovatelskou službou - Dodatek č. 6“,
c) souhlasí s předložením materiálu „Dům s pečovatelskou službou - Dodatek č. 6“ na nejbližším jednání ZMČ a doporučuje jeho schválení.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdržel se 0
K bodu 2:
Materiál „Změny rozpočtu k 28. únoru 2025“ (rozpočtové opatření 2 - 5) byl projednán a k předloženému materiálu byly předsedkyni finančního výboru vzneseny dotazy týkající se:
- RO č. 3_účelová neinvestiční dotace ve výši 42 tis. Kč. Dle sdělení paní starostky se jedná se o stejnou dotaci, na kterou byla podepsána Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace DOT/82/03/003922/2025 – viz bod 8 programu. Poskytnutí dotace na neinvestiční náklady (výdaje) souvisí s realizací projektu v rámci “Programu podpory aktivit městských částí hl. m. Prahy v oblasti pomoci lidem bez domova na lokální úrovni pro rok 2025“?. Celková částka projektu je 49,9 tis. Kč.
- RO č. 4 – dle sdělení Mgr. Šoukala se jedná o finanční prostředky z již vyplacených dotací, které žadatelé nevyužili a vrátili zpět.
Usnesení:
Finanční výbor Zastupitelstva městské části Praha 17:
a) projednal materiál „Změny rozpočtu k 28. únoru 2025“ (rozpočtová opatření č. 2 až č. 5),
b) bere na vědomí „Změny rozpočtu k 28. únoru 2025“,
c) souhlasí s předložením materiálu „Změny rozpočtu k 28. únoru 2025“ na nejbližším jednání ZMČ a doporučuje jeho schválení.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdržel se 0
K bodu 3:
Materiál „Změny rozpočtu k 31. březnu 2025“ (rozpočtová opatření č. 6 až 13) byl projednán, a k předloženému materiálu byly předsedkyni finančního výboru vzneseny dotazy:
- RO č. 6 - poskytnutí investiční účelové dotace MHMP ve výši 17 mil. Kč. Na otázky odpověděla přítomná starostka Mgr. Kopejtková:
- finanční prostředky jsou poskytnuty na výdaje spojené s přípravou podmínek pro budoucí stavbu Domova seniorů v Praze 17. Mohou být použity na různé studie, poradenskou činnost, projektovou přípravu, technický dozor stavby apod.)
- dotace nemá prozatím časové omezení (lze čerpat za 2 či 3 roky),
- při nečerpání ji lze na základě žádosti přesunout do dalšího roku,
- RO č. 9 – týkající se prostředků na odměny členům výborů a komisí, kteří nejsou zastupiteli ve výši 70 tis. Kč, na otázky odpověděl Mgr. Šoukal:
- k přesunu z kapitoly Pokladní správa do kapitoly Vnitřní zpráva dochází na základě doporučení finanční kontroly (auditu, doporučení auditorek).
Usnesení:
Finanční výbor Zastupitelstva městské části Praha 17:
a) projednal materiál „Změny rozpočtu k 31. březnu 2025“ (rozpočtová opatření č. 6 až č. 13),
b) bere na vědomí „Změny rozpočtu k 31. březnu 2025“,
c) souhlasí s předložením materiálu „Změny rozpočtu k 31. březnu 2025“ na nejbližším jednání ZMČ a doporučuje jeho schválení.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdržel se 0
K bodu 4:
Materiál s návrhem na rozdělení dotací do oblasti sportu a tělovýchovy, využití volného času dětí, mládeže, seniorů a osob se zdravotním postižením a do oblasti kultury pro rok 2025 byl členy finančního výboru aktivně projednán a prodiskutován a otázky předsedkyně finančního výboru k některým žadatelům a žádostem nebyly místostarostou Mgr. Šoukalem uspokojivě zodpovězeny. Dle jeho sdělení je návrh na přidělení dotací výsledkem práce Komise pro kulturu, sport a volný čas (dále jen „Komise“), jejíž členové (dle zápisu z jednání Komise ze dne 19. února 2025) obdrželi „předepsané organizace do tabulek“, to znamená, že členové Komise neobdrželi veškerý podkladový materiál pro komplexní rozhodnutí o oprávněnosti žadatele i o splnění požadavků Programu podpory pro rok 2025 (dále jen „Program“) u jednotlivých žádostí. Podkladové materiály pro Komisi připravovalo (dle sdělení místostarosty Mgr. Šoukala) oddělení správy poplatků a vymáhání, které je součástí ekonomického odboru MČ P17.
Na základě těchto informací přijal Výbor toto usnesení, které bylo všem Zastupitelům zasláno 7. dubna 2025.
Usnesení:
Finanční výbor Zastupitelstva městské části Praha 17:
a) projednal a prodiskutoval materiál „Návrh na rozdělení dotací do oblasti sportu a tělovýchovy, využití volného času dětí, mládeže, seniorů a osob se zdravotním postižením a do oblasti kultury pro rok 2025“,
b) požaduje pro jednání Zastupitelstva dne 9. dubna 2025 zpracovat ekonomickým odborem podrobné zdůvodnění rozhodnutí o návrhu na přidělení dotace a její výše, a doložení splnění požadavků stanovených Programem u níže uvedených žádostí a žadatelů:
Dotační program I. A - Materiální zajištění činnosti s dětmi a mládeží ve volném čase
Program I. je na využití volného času dětí a mládeže, zajištění činnosti s dětmi a mládeží ve volném čase.
Dle znění zásad: str. 2 odst. 2 – V rámci hodnocení projektu bude zohledněno, zda je projekt:
- zdarma přístupný,
- je realizován formou dobrovolnictví,
- práce s dětmi bez nároku na finanční odměnu
- (platí pro všechny programy - I. A, I. B, I. C a I. D)
Žádosti:
- Ř1: žadatel Atletika Řepy – žádáno a schváleno 35 tis. Kč – na nákup sportovního vybavení,
- Ř2: žadatel TJ Tatran Střešovice – žádáno a schváleno 35 tis Kč - na materiální zabezpečení florbalové akademie Řepy,
- Ř4: žadatel Ragbyová akademie Olymp Praha – žádáno a schváleno 17,5 tis., snížení požadované dotace z důvodu požadavku na pronájmy, dotace na materiální vybavení.
Otázky:
- jak bylo žadateli doloženo, že projekty jsou realizovány zdarma na bázi dobrovolnictví?
- jak bylo žadateli doloženo, že projekty jsou zdarma přístupné?, případně jaká je výše poplatku za účast dětí?
- jak bylo zohledněno, pokud se nejedná o práci na bázi dobrovolnictví a projekt není zdarma přístupný?
Dotační program I. B - Prázdninová činnost s dětmi a mládeží
Program I. B je na pořádání prázdninových táborů pro děti a mládež
Okruh oprávněných žadatelů (část B/):
- působí v Praze 17 (str. 3, odst. 4),
- žadatel i realizátor musí mít působnost* v Praze 17 (str. 3, odst. 5). (platí pro všechny žádosti)
Dotace může být poskytnuta na – str. 4:
- pobytové tábory realizované mimo území hl. města Prahy, musí trvat nejméně 7 nocí,
- příměstské tábory, které musí trvat min. 5 dní v době školních prázdnin,
- soustředění, které musí trvat nejméně 7 dní, tzn. 7 nocí v době školních prázdnin, finanční prostředky,
- lze použít na ubytování, dopravu a pronájem sportovišť. (platí pro žádosti I. B)
Žádosti:
- Ř13, Ř14, Ř15 - žadatel Zažít Řepy – požádáno 3 x 35 tis. Kč, schváleno 3 x 35 tis. Kč, určeno na vstupné, odměny pro děti, spotřební materiál.
Otázky:
- o jakou činnost se dle dotačního programu podpory jedná (pobytový tábor, příměstský tábor, soustředění)?
- byla informace (o jakou činnost se jedná) uvedena v žádostech?
Dotační program I. D - Celoroční činnost s dětmi a mládeží ve volném čase
Program I. D – na podporu volnočasové činnost pro děti a mládež v různých oblastech (mimo sportu) – uvedeno v podmínkách na str. 4 (platí pouze pro I. D).
Žádosti:
- Ř20: žadatel Atletika Řepy – požádáno a schváleno 35 tis. Kč,
- Ř23: žadatel Zažít Řepy – požádáno a schváleno 35 tis. Kč.
Otázky:
- o jakou nesportovní činnost se u těchto žadatelů jedná?
- jak bylo žadateli doloženo, že se jedná o nesportovní činnost?
- jak bylo žadateli doloženo, že projekty jsou realizovány zdarma na bázi dobrovolnictví?
- jak bylo žadateli doloženo, že projekty jsou zdarma přístupné?, případně jaká je výše poplatku za účast dětí?
- jak bylo zohledněno, pokud se nejedná o práci na bázi dobrovolnictví a projekt není zdarma přístupný?
Dotační program II. B - Sportovní akce
Program II. B je určen na významné jednorázové akce – str. 5 (týká se žádosti II. B)
- tradičních sportovních akcí s minimálně pětiletou historií pořádání výlučně na území Prahy 17,
- žadatel i realizátor má působnost* v Praze 17,
- jednorázovou akcí se rozumí akce, která není součástí dlouhodobé soutěže (kolo, turnaj, jehož výsledky se započítávají do dlouhodobé soutěže, konečného pořadí),
- o jednorázovou akci se nejedná, pokud je součástí dlouhodobé soutěže.
Žádosti:
- Ř17 – žadatel – SK TCSE Praha, sídlo na Petynce, požadováno a schváleno 35 tis. Kč,
- Ř18 a Ř19 – žadatel TAJV, z.s., sídlo spolku Poděbrady, požadováno a schváleno 35 tis. Kč,
- Ř35 – žadatel BK Meteor Praha, sídlo Mazurská, Praha 8, požadováno a schváleno 35 tis. Kč.
Otázky:
- jak žadatelé působí v Praze 17?
- jakým způsobem doložili žadatelé působnost v Praze 17?
- jedná se o způsobilého žadatele?
- schváleno, protože se jedná o pronájem ve SC Řepy?
Žádosti:
- Ř30 a Ř31 – žadatel ÚAMK Bikrosclub Řepy. požadováno a schváleno 2 x 35 tis. Kč na 3. a 4. závod Českého poháru BMX
dle stránek BMX:
Do národního rankingu jsou započítávány výsledky z Mistrovství České republiky jednotlivců, 8 nejlepších výsledků Českého poháru, 6 nejlepších výsledků České ligy, Moravské ligy a volných závodů (dohromady).
Otázky:
- jedná se o jednorázovou akci dle podmínek Programu?
- jak bylo doloženo, že se jedná o jednorázovou akci dle podmínek Programu?
Žádosti:
- Ř33 a Ř34 –žadatel Zažít Řepy, požadováno a schváleno 2 x 35 tis. Kč
- 2. ročník akce Řepský pohár 2025 plavání,
- 2. ročník akce Řepský pohár 2025 – stolní tenis.
Otázky:
- jedná se o akce s převažující účastí dětí a mládeže ve věku do 18 let?
- jak byla tato podmínka doložena?
- v případě akce i pro dospělé není splněna podmínky 5 leté historie,
- schváleno, protože se jedná o pronájem ve SC Řepy?
*Definice „působnosti“ dle Mgr. Šoukala: „působnost = účinkování“.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdržel se 0
K bodu 5:
Materiál „Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace Domovu Sv. Karla Boromejského na rok 2025“ byl projednán, a k předloženému materiálu nebyly vzneseny dotazy. Jedná se o 700.000 Kč na úhradu nákladů na provoz zdravotních a sociálních služeb – pět lůžek následné péče pro občany Prahy 17.
Usnesení:
Finanční výbor Zastupitelstva městské části Praha 17:
a) projednal materiál „Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace Domovu Sv. Karla Boromejského na rok 2025“,
b) bere na vědomí materiál „Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace Domovu Sv. Karla Boromejského na rok 2025“,
c) souhlasí s předložením materiálu „Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace Domovu Sv. Karla Boromejského na rok 2025“ na nejbližším jednání ZMČ a doporučuje jeho schválení.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdržel se 0
Na vědomí:
K bodu 6:
Členové finančního výboru se seznámili s materiálem „Žádost o účelovou investiční dotaci - Domov pro seniory“ - schváleno Radou MČ P17 dne 20.01.2025“ - předpokládaný harmonogram a rozpočet projektu:
- cena investičního projektu: 384 936 750 Kč,
- projektová dokumentace: 42 770 750 Kč,
- realizace: 2025 – 2028
a dotazy předsedkyně a členky finančního výboru týkající se:
- Koncepce domova pro seniory zpracovanou projekční kanceláří DigiTry Art Technologies, s. r. o. v srpnu 2024 - proč nebyli Zastupitelé seznámeni s touto koncepcí ihned po zpracování?
- přijatých dotací Magistrátu hlavního města Prahy ve výši 20 mil. Kč a 17 mil. Kč - byly již realizovány další přípravné práce, kromě studie?
nebyly přítomným místostarostou Mgr. Šoukalem zodpovězeny a členky finančního výboru byly odkázány s dotazy na Mgr. Benkoviče (který má na starosti územní rozvoj, investice a dotační politiku) na jednání Zastupitelstva.
K bodu č. 6 finanční výbor nepřijal usnesení.
K bodu 7:
Členové finančního výboru se seznámili s materiálem „Výroční zpráva za rok 2024“ - schváleno Radou MČ P17 dne 26. února 2025“ a dotazy předsedkyně finančního výboru týkající se:
- stejného rozsahu informací u všech odborů, např. - proč není na str. 34 uvedena informace o odchodu vedoucího odboru životního prostředí, tak jako např. na str. 31 u Odboru výstavby?
- údržba veřejné zeleně - proč nejsou na str. 38 uvedeny informace o provedení interního auditu na veřejné zakázky na služby týkající se údržby veřejné zeleně?
- útvar interního auditu a kontroly str. 53 - proč nejsou v informacích uvedeny výsledky kontrol? – např. všech příspěvkových organizací, plnění povinnosti všech vedoucích zaměstnanců úřadu městské části Praha 17?
nebyly přítomným místostarostou Mgr. Šoukalem zodpovězeny a předsedkyně finančního výboru byla odkázána s dotazy na tajemníka MČ Praha 17 pana Bc. Loučku na jednání Zastupitelstva.
Předsedkyně finančního výboru upozornila na informace uvedené ve Výroční zprávě 2024 Odboru územního rozvoje a investic na str. 48, týkající se investičních akcí v roce 2024. Největší investiční akce v roce 2024 byla výstavba DPD a jedinou další investiční akcí menšího charakteru byla výměna otopného systému MŠ Pastelka, Španielova 1316.
K bodu č. 7 finanční výbor nepřijal usnesení.
K bodu 8:
Členové finančního výboru se nemohli seznámit s materiálem „Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace DOT/82/03/003922/2025“, neboť tento materiál nebyl tajemníkovi FV ze strany pracovnice MČP17 poskytnut. Dle sdělení p. starostky Jednalo se o dotaci k RO č. 3 na podporu aktivit městských částí v oblasti pomoci lidem bez domova. Celkový rozpočet je na 49,9 tis. Kč, dotace činí 42 tis. Kč – viz bod 2 (RO č. 3).
K bodu č. 8 finanční výbor nepřijal usnesení.
K bodu 9 - Různé:
Předsedkyně finančního výboru seznámila členy finančního výboru s materiály, které ji poskytla společnost Zdravá sedmnáctka na základě její žádosti, jako zastupitelky, týkající se provedené inventury ke dni 31. prosince 2024.
Poskytnuty byly tyto materiály: Zápis z provedené inventarizace, Směrnici pro provádění inventarizace z účinností od 1.1.2022 – včetně pěti příloha, ustanovení inventurní komise a inventurní soupisy ve formátu exel jednotlivých „středisek“ - hala, hotel, bazén, chodba, venkovní hřiště.
Bohužel nebyla poskytnuta obratová předvaha ke dni provedení inventury, se kterou by se měla provedená inventura porovnávat. Současně nebyly doloženy doklady svědčící o fyzicky provedené inventuře – odškrtávání jednotlivých položek v inventurním seznamu a konstatování o skutečném stavu. U některých položek jsou v elektronickém seznamu otazníky a jména bývalých pracovníků – např. p. Bíra a p. Podaného. Zápis z provedené inventarizace nemá všechny stanovené náležitosti:
- není v něm uvedeno, zda inventarizované položky souhlasí na účetnictví k datu 31.12.2024,
- případně nejsou vyčísleny rozdíly, a jak s nimi bylo naloženo,
- v příloze č. 4 - není uvedena částka celkem,
- přílohy v excelu jsou pouze výstupy z počítače.
Fyzická inventura má být provedena tak, že jednotlivé položky v inventurním soupisu inventarizační komise fyzicky ověří (to znamená, že v inventurním soupisu nalezenou věc označí). U poškozených položek navrhne co s nimi (likvidace, oprava...) a chybějící navrhne k vyřazení, případně předepíše k náhradě odpovědné osobě.
Místostarosta Mgr. Šoukal informoval členy finančního výboru o oslovení čtyř auditorských firem, s žádostí o provedení finančního auditu/kontroly u SC Řepy. Jednalo se o renomované firmy na základě doporučení, bohužel žádná se do požadovaného data do výběrového řízení nepřihlásila. Mgr. Šoukal bude e-mailem dále zjišťovat, z jakého důvodu se firmy nepřihlásily – např. nevyhovující požadovaný termín?, jiné důvod a následně budou osloveny další firmy.
Příští jednání finančního výboru se uskuteční v pondělí 16. června 2025 od 17:00 hod., v zasedací místnosti Úřadu městské části Praha 17, před avizovaným svoláním zasedání Zastupitelstva na středu 18. června 2025.
Tajemník finančního výboru Mgr. Kůs zajistí ihned rezervaci zasedací místnosti na termín, dle výše uvedených informací a stanoveného termínu jednání příštího Zastupitelstva. Členové finančního výboru obdrží pozvánku a materiály týden před plánovaným termínem jednáním elektronickou poštou.
Zapsal: Mgr. Václav Kůs
V Praze dne: 14. dubna 2025
Schválila: Ing. Lenka Malinkovičová, předsedkyně finančního výboru